Tietoa meistä

Galleristit Ry - Galleristerna Rf on vuonna 1993 perustettu valtakunnallinen taidegallerioiden yhdistys, jolla on tarkat eettiset ja toiminnalliset säännöt. Jäsengallerioita on 23, joista 22 Helsingissä. Galleristit Ry on Euroopan taidegalleriayhdistysten liiton F.E.A.G.A:n (The Federation of European Art Gallery Association) jäsen.

Keväästä 2017 asti Galleristit ry on toiminut galleriakeskiviikko -tapahtuman järjestäjänä. Galleriakeskiviikkoa vietetään 4 kertaa kaudessa kuun esimmäisenä keskiviikkona. Galleriat ovat auki pidempään ja kaikki kaupunkilaiset ovat tervetulleita rentoon ajanvietton. Ohjelmaan voi kuulua myös esimerkiksi taiteilijatapaaminen tai musiikkiesitys.

Puheenjohtaja:
Marika Sibakoff-Uravirta
Galleria Pirkko-Liisa Topelius
Hietalahdenranta 17
Puh: (09) 643 452

Sihteeri:
Maria Ollikainen

About us

The Finnish Art Galleries Association is a national art galleries association founded in 1993 which has focused ethical and functional norms. There are 23 participating galleries of which 22 are located in Helsinki. The Finnish Art Galleries Association is also a member of the F.E.A.G.A. ( The Federation of European Art Gallery Associations ).

President:
Marika Sibakoff-Uravirta